Saturday, January 12, 2008

Kota Kinabalu Part I





KU MAHU KESETIAAN DAN KEJUJURAN
KASIH SAYANG YANG TIADA BERSEMPADAN
PENGORBANAN CINTA YANG TULUS DAN LAHIR
DARI KEIKHLASAN..
NAMUN KAU HANYA MAMPU MEMBERI JANJI PALSU
DAN KITA PUN TERDORONG HAWA NAFSU
SEMUA YANG KAU BERI TAK BENAR DAN TAK KAN
MEMBERI ERTI

Antara bait2 lagu datin seri siti nurhaliza (artis pujaan ku)..kenapa ku masuk kan jua bait2 lagu siti ani? Kenapa nah? Pasal lagu ani tah yang balek2 kami pasang sepanjang perjalanan kami ke kota kinabalu..
Ok..kami ke kk on 24th December..(AKU,G NOOR,SAIDI,G DINI AND DINUR)..biasalah mun udah
Bekumpul ramai2 catu timbul tah suasana hingar bingar( walaupun bising tapi siuk kali ah .. milin jgn jeles hehe )..ok mula2 plan kan jalan pukul 7 pagi (kononnya)..sekali last2 pukul 9 jua kami jalan (atas masalah teknikal yang tidak dapat di elakkan)..mula2 ku mengambil saidi di rumah nya then baru tah g dini and lepas atu kami ke rumah jc(durang g noor n dagang) menunggu di sana..(dagang – pukul 5 subuh udah kami berjemaah dang) haha..becali eh.. :P

So pukul 9 lalu atu bertolak tah kami ke kuala lurah ( baik jua nda ramai orang) .. perjalanan kami dalam keadaan lancar..di limbang singgah kami kajap untuk menukar duit( hujan lagi labat) sebelum atu yang banar nya sasat kami .. ada lah hamba allah ani yang terlupa jalan sebenar..mayb di fikirnya kami kan naik flight ke kk ani..hehe..di bawa nya kami ke airport limbang..baik jua ku sedar dari lamunan hehe..tepaksa tah bepusing semula menuju ke Bandar limbang..then baru tah kejumpaan jalan yan sebenar hehe (jgn marah syg) ..mula2 atu membari susah hati jua hujan ani..tapi kami teruskan jua perjalanan kami..iski berabis lah durang ani terutama g dini n g noor pasal durang ani 1st time ke kk pakai kereta( mayb sebelum ani naik kapal terbang..maklum orang bukit haha)..macam biasalah .. kalau ke kk ani selagi alum melimpasi kawasan sindumin atu alum tah dapat tidur lena..kenapa nah ? pasal mencop passport bah..iatah durang nda dapat tidur lena( tapi ada jua insan2 yang berirama atu..nya durang “monster” hehe siapa nah,,siapa nah…? Ada tah orang nya tu..yang penting urang atu cute hehe..(temasuk aku yang cute FYI )


Ok lah .. habis ja mencap di sindumin atu..bermula lah monster2 dalam kereta ani mencipta irama dan lagu..bermacam2 irama ada..tapi yang paling lawa apa nah..? irama babi haha..ada sekali atu over banar bah durang ani belawan2 irama..tapi oleh sebab kesian di dulur saja tia belawan irama..aku ganya yang nda dapat melawan irama durang..mun ku melawan jua alamat ke sawah tah kereta kami masa atu (nauzubillah).

Pukul 4 30(lebih kurang mcm atu) datang tah kami di Bandaraya KK ani..(kepada semua penumpang2..sebentar lagi kita akan mendarat di Bandar Kota kinabalu..sila awda duduk di tempat masing2 n pastikan awda memasang tali pinggang kaledar awda) suara seorang pramugara yang bertugas(chewah)..tapi balek2 pramugara ani becakap catu nda jua sampai2nya di bandaraya KK ani..riuh udah penumpang2 pesawat KL 5925 ani..tapi FYI whos care haha…akhirnya sampai jua kami di Bandar kk..perkara pertama yang kan di cari adalah HOTEL..susah jua hati kalau nada hotel kosong..baik jua di TANG DYNASTY atu ada kosong .. so malam atu kami bemalam di sana..walaupun sempit tapi yang banar nya sampit2 catu ada nyaman nya haha ( mun faham bisai )

bah..atu saja dulu untuk kali ani..nanti ku menyambung lagi..payah nyamu..nada masa ani...berjumpa lagi di bahagian ke 2 ..

No comments: