Sunday, March 29, 2009

rehat sejenak

3B

Seorang pemuda datang berjumpa seorang ustaz untuk meminta nasihat...

Pemuda : "Ustaz..kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih..

Ustaz : "Perempuan yang macam mana menjadi idaman kamu?"

Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan mencintai saya sepenuh hati.."

Ustaz : "ooh..kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '3B' yang pertama adalah 'Berusaha'..apakah kamu sudah banyak berusaha?"

Pemuda : "sudah terlalu banyak Ustaz..sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua iaitu 'Berdoa' dan juga 'Berpuasa'

Pemuda : "Sudah setiap hari saya berdoa selepas selesai sembahyang..saya juga akan berpuasa setiap hari isnin dan juga khamis.."

Ustaz : "Nampaknya kamu sangat perlua melaksanakan 'B' yang ketiga"

Pemuda : "Apa itu Ustaz!"

Ustaz : "BERCERMIN"

Pemuda : #^@)&%_()&$)_*#(*$(&&#*#(**)@(

No comments: