Sunday, May 10, 2009

hari ibu??


Saya tak berapa pasti sejauh mana kebenarannya, Islam itu sangat mulia. yang penting adalah nawaitu kita dan bagaimana kita hendak menghargai ibu bapa, kita tak semestinya tunggu hari-hari tertentu sahaja. kepada semua pembaca..cuba kita renungkan sejenak kisah asal usul pengertian "hari ibu" yang sebenar. kalau kita sambut hari ibu bermakna kita juga merayakan hari "IBU KEPADA TUHAN" yang menjadi amalam orang GREECE terdahalu. Ini semua sumber kristian dan sudah tentu memesongkan akidah kita. Saya juga ada terbaca dalam komen satu rencana yang mengatakan " Saya bertaubat, kalau dulu saya juga terikut ikut merayakan hari ibu tapi sekarang bila dah tahu taka akan saya buat begitu lagi dan juga pada anak-anak akan saya beritahu.jadi kewajipan saya adalah untuk beritahu semua agar JANGAN SAMBUT HARI IBU, Kalau kita kasih, sayang dan ingat jasa ibu sebaiknya sentiasa mendoakannya, tak perlu pada hari-hari tertentu saja. Setiap hari mendoakannya adalah sebaiknya dan dituntut"

kesimpulannya di sini..sama2 lah kita berfikir dan mengenang kembali akan asal usul hari ibu tersebut..kita jangan lah mudah terpengaruh dengan budaya2 yang telah di bawa oleh orang barat..sambut sedemikian adalah salah satu cara untuk mereka memesongkan akidah kita dan meruntuhkan keimanan kita kepada islam..renungkanlah..saaalaaaammmmmm

No comments: