Tuesday, April 19, 2011

Imam Muda Musim Ke 2


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang, Selawat dalam salam atas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.Moga kita semua mendapat Rahmat daripada Allah dan juga Syafaat nabiuna..

Lama rasanya saya tak update blog ni, kesibukan kerja memang alasan yang paling sesuai agaknya hehe..nway..semalam telah di lancarkan program yang mencetuskan fenomena sekaligus membimbing anak-anak muda ke jalan yang lebih di redhai Allah iaitu program IMAM MUDA. Alhamdulillah, seramai 10 orang peserta dari seluruh pelusuk Malaysia termasuk juga peserta dari Singapura dan tidak ketinggalan negara saya Brunei Darussalam. IMAM MUDA kali ini telah memecah tradisi dan mencipta sejarah baru apabila 2 wakil dari negara Singapura dan Brunei Darussalam telah di pilih sebagai calon IMAM MUDA musim Ke 2. Lebih bermakna lagi adalah, wakil satu-satunya dari Brunei itu ialah adik saya iaitu ZUL FADLI (Imam Muda Fadli) Alhamdulillah.

Setelah menghadapi berbagai cabaran dan dugaan, adik saya mampu mengharungi perjalan meuju ke pentas IMAM MUDA. Walaupun pada mulanya dia seakan-akan ingin menarik diri dari menyertai program tersebut, setelah di beri kaunseling, bimbingan dan juga nasihat, Alhamdulillah hatinya terbuka untuk meneruskan perjuangan selaku calon IMAM MUDA. Rasa bangga dan gembira nya kami sekeluarga setelah melihat penampilan segak adik saya fadhli semalam di acara pelancaran rasmi program IMAM MUDA. Semoga semua calon-calon IMAM MUDA akan dapat mengharungi rintangan dan cabaran dalam menempuh pembelajaran dan pengajian di dalam menyebarkan dan memperbanyakkan ilmu Allah yang tiada penghujungnya. InsyaAllah :)

ilalliqa..Assalamualaikum :)

2 comments:

Unknown said...

assalamualaikum...

tahniah buat ZUL FADLI ...
semoga dpt berjuangan ke peringkat seterusnya...

JiMiE said...

Wa,alaikumussalam

Terima kak.. Semoga dipermudahkan oleh Nya Amin