Friday, July 25, 2008

belajar lagi

tinggal seminggu lagi me akan masuk semula ke alam kuliah,nda jua dapat di sangkalkan, kami terpaksa mengambil PGCE lagi untuk kan menetapkan jawatan kami sebagai pegawai,dari start ku kerja november 2004 sampai tah tahun 2008,sebanyak 3 kali ku memohon untuk masuk ke UBD,alhamdulillah tahun ani berjaya jua ku terpilih masuk..so on 28 ani kami start orientasi tapi kami nda ikut kali orientasi ani,just datang mendaftar saja..kuliah will be start on 4th August 2008..mudahan saja mau lagi menerima otak ani untuk belajar,almaklum umur udah meningkat and cara penerimaan pelajaran mungkin kurang sedikit di bandingkan masa masih muda dikit hehe..

pra sekolah : 1985-1986 (sekolah rendah lela menchanai)
darjah 1-4 : 1986-1989 (sekolah rendah saba darat)
darjah 5 : 1990 (sekolah rendah sinaut,tutong)
prep 1-tingkatan 5 1991-1997: (Ma'had Islam Brunei)
Lower-Upper 6 : 1998-1999(Sekolah menengah Arab Laki-Laki hassanal Bolkiah)
Sarjana Muda : 2000-2004(Universiti Brunei Darussalam)

habis atu tahun 2004 aku start kaja hehehe..tapi saat yang paling manis yang tidak dapat ku lupakan ialah masa di ma'had islam brunei,kami semua tinggal di hostel,saat suka dan duka di alami,and masa zaman ku di ma'had ani tah otak belajar ku di tahap tertinggi..hehehe..rasa ku siuk banar belajar di ma'had atu and pembelajaran ku di sana sangat2 membanggakan..tiap malam ku study sorang2 di kelas and kadang2 di surau and kadang2 di tempat2 sunyi di asrama atu heheh..and yang siuk nya belajar masa kawan2 semua muleh masa weekend..kadang2 aku ganya sorang lantung2 di hostel atu,iatah masa ani tah siuk belajar..and nda sia2 ku nda balek masa hari khamis and kadang2 sabtu,persediaan untuk menghadapi peperiksaan masa tingkatan 5 amatlah membanggakan..and aku nda sangka jua dapat pangkat "MUMTAZ" and kami 5 orang yang dapat mumtaz atu and aku one of them, but yang sedih nya ustazah2 di ma'had ada yang mcm sarcastic and menyindir2 termasuk tidak percaya yang aku can get mumtaz atu..antah ah..napa dorang pandang serong arah manusia macam aku ani(chewah)..ku akui aku ani gauk dulu masa di ma'had,selalu eskip keluar dari kelas,kdg2 stay di hostel masa time belajar..tapi akhirnya aku berjaya membuktikan arah guru2 sana atu yang aku can do it..ALHAMDULILLAH..akhirnya berbaloi usaha ku mendapat pangkat mumtaz atu..hehehe..ok lah panjang lebar tah plng ku kan becerita ani,doa2kan saja ku dapat lulus dengan cemerlang dalam PGCE ani amin..sampai jumpa di episod seterusnya..aku kan cetakan lagi mengapa aku kana panggil PISANG sampai ani hehehe..tunggu aja ya

No comments: