Sunday, March 1, 2009

alhamdulillah..

im in cairo..what?? mcm nda pecaya saja..ku tampar,ku tendang diriku..tetap saja ku sadar..ooo rupanya memang hajat ku kesampaian hehehe..over aku ah..terlebih sudah..akhirnya berkat izin ALLAH, sampai jua ku menjejaki kaki di cairo bumi anbia dan bersejarah ani..thanks for my beautiful wonderful best friends yang mengantar me di airport kemarin..banyak dugaan plng ku terima..mula2 masa check in..orang staff rba atu nda mau toleransi, ia menyuruh aku membayar sekilo $65 pasal kilo baggage ku terlebih sudah..so aku excess 9kilo bah..tapi malas ku kan membayar..so ku kurangi tah apa yang patut..banyak ku tinggalkan and ku masuk kan dalam hand carry ku..so tepat jam 8 15 malam pesawat RBA ke dubai ani bertolak..alhamdulillah..flight kami sampai di dubai pukul 1 pagi waktu dubai,masa di dubai ani pun banyak dugaan..tau jua kamu kan airport antarabangsa ani mcm mana..basar hantap nyamu..tepaksa ku belari2 anak dari satu tempat ke satu tempat and mulut ku rajin betanya di mana tempat kan di tuju..so untuk kan menuju tempat baggage claim atu jauh nya minta ampun..sangal banar kaki ku..jauuuuhhh..puter2 gitu loh..udah ku ambil beg ku..tepaksa ku berlusir lagi mencari dimana tempat berlepas,pasal aku mesti check in lagi untuk kan pergi ke cairo .. memandangkan airport dubai ani masih lagi dalam renovation..so untuk kan pergi ke satu tempat ke satu tempat atu memerlukan jalan yang jauh..nda dapat jalan pintas..huhuhu..alum lagi datang cairo udah tah kurus bah aku ah hahaha..so tepat jam 2 pagi berjumpa jua ku akhirnya terminal untuk berlepas ani..so aku lah kira orang yang paling awal check in(takut jua udah ketinggalan flight tu)..tapi ah orang arab ani memang tak ada aturan langsung..main hentam saja..udah tah nda be que..aku lagi di potong2 nya que ku..kan marah..negeri dorang hahaha..malas tah ku ingau..last2 aku jua yang kana panggil oleh pegawai imigresen atu..mayb ia liat aku atu paling berkemilau..iatah di panggil nya aku..puas ati ku orang arab ah..potong tah lagi..ok..udah ku check in..masuk ku tarus ke departure hall and jalan2 di duty free dubai ah..rambang plng mata..tapi tahan iman dulu..so sambil menunggu2 kan masuk kapal..makan ku dulu di mc donald airport and aku makan nugget,fries and minum tujuh keatas..then tepat jam 4 25 pagi..kami di arahkan untuk masuk ke dalam kapal..dalam kapal pun masalah lagi.tempat duduk ku kana ambil oleh orang arab jua..ku pajal udah kan duduk sana..tapi nda ia peduli..last2 duduk saja ku di tengah2..aku naik egypt air..ani tah first time ku makai kapal orang arab ni..banyak sangat perbezaan, cabin crewnya biasa2 saja..mcm nda berapa peduli kan hal passenger ani..mana kau duduk,di mana kau menaruh beg dan sebagainya..nama pun orang arab.macam mementingkan diri sendiri..so dalam kapal atu nasib baik yang duduk di sebelah ku lagi bukan orang arab..tapi cina malaysia..so ada jua dangan ku bercerita..tapi kan..cina ani telampau banyak cakap tah jua..and ada ketikanya aku nda faham apa yang di cakapkan nya..so aku cakap..oh..eh..ah..dan sebagainya..fake saja lah..daripada nda di layan..ok..dalam perjalanan..orang arab ani bising kalau becerita..and kapal ani tempat duduknya nda begitu selesa..mayb pasal badan orang2 arab basar2 and aku ganya yang damit dalam atu kali..hehehe..tepat jam 7 25 pagi waktu cairo hari ahad..landing kapal egypt air ani di bumi cairo..alhamdulillah..sampai jua hajat ku untuk datang ke cairo..terima kasih ALLAH..ok lah sampai sini dulu ah..gambar alum lagi beupload memandangkan kami alum lagi jalan2 melawat..so tungggu saja ah..bah ..saaaaaalaaaaaaammmmmmm