Tuesday, June 3, 2008

Miss My Frenss


kadang-kadang aku betanya2 sendiri apa yang kawan2 ku fikirkan pasal aku ani..if banar aku ada buat salah..kenapa nda di maafkan saja kesalahan yang sengaja atau tak sengaja ku buat..sedangkan nabi ampunkan umatnya..anikan kitani sebagai manusia biasa..lagipun aku sendiri nda tau apa yang ku buat arah kawan2 ku..kalau banar ku bersalah..maafkan saja kesalahan ku..mana lah tau lepas ani nda dapat berjumpa lagi..tau lah..ija za a ajaluhum la yas takhiruna sa'atan wala yastaqdimuna..semakin tahun..umur kitani memang semakin meningkat..tapi yang meningkat just angka2 umur kitani..but kalau kitani fikirkan..makin tinggi angka umur kitani tapi makin pendek kehidupan tani di dunia ani..so sebelum apa2 berlaku ada baik nya aku minta maaf saja dulu..supaya nda siksa mayat kalau sudah mati kelak.. i really miss my frenss..miss masa lepak,masa makan sama2,masa baibun,masa bejalan2 dan sebagainya..tapi sekarang ani semuanya tinggal kenangan..aku sendiri nda tau macam mana lagi kan membetulkan keadaan..memang sesuatu yang nda aku jangkakan..di luar kemampuan ku untuk menilai dan membaca pemikiran orang lain..tapi pleasee jangan ku di hukum macam ani..berat rasanya menanggung derita ani..tapi aku percaya ALLAH ta'ala nda kan memberi bebanan yang tidak mampu di tanggung oleh hambanya.. lastly..aku mendoakan semoga familyku..kawan2 ku..kenalan2 ku berada dalam lindungan ALLAH jua..ALLAH maha pengasih dan lagi maha penyayang keatas hamba2nya..

No comments: