Monday, July 6, 2009

jeddah june 09

masuk kapal pukul 12 tgh malam..mata pun mengantok banar udah..tapi tepaksa di tahan2 dulu..karang puas jua tidur tu..tangah and family duduk di depan arah seat 16 tapi aku yang jauh tepelanting ke seat 45..huhu..udah tah ku kana jauhkan..banyak lagi passenger yang nda mau2 kan pindah tempat duduk..cuba tah duduk dulu semua ah..baru tah menyusun2..ani aku paning apatah lagi pramugara nya..balek2 ia becakap paning ku eh katanya hehe..kesian..so aku sampai 4 kali ku pindah tempat duduk..pasal memandangkan aku sorang saja..yang kan betamu2 duduk ani ada yang masih bulan madu mode..so tepaksa tah ku mengalah..udah semua urusan tukar menukar duduk ani selesai..akhirnya aku kana duduk di seat 46..nda jauh dari tempat duduk ku yang asal..nda apa lah..yang penting kamu semua bahagia hehe..ada aku kesah haha...sepanjang perjalanan menuju jeddah..nda ku dapat tidur dengan nyenyak..antah..be uri kali ku..so tidur2 milin saja ... eh salah..tidur2 ayam haha..kami landing di jeddah pukul 7 pagi waktu jeddah..di jeddah ada sudah mutawif indonesia yang menunggu kami..so dari jeddah kami bertolak ke madinah tarus..ke madinah mengambil masa selama 5 ke 6 jam..otw ke madinah atu..tayar bas kami pancit..dugaan..tayar atu ngam lagi tempat ku duduk tu hehe..nyaring bunyi latopan nya..so beranti lagi di kadai tayar..batah jua lah menukar tayar ah..kan sejam jua beranti..so kami datang di madinah ngam2 kan masuk waktu asar..dari jauh udah ku teliat menara masjid nabawi..tarus terharu and teruja kan masuk masjid yang di bina nabi atu..dan di bawah kubah hijau di masjid nabawi atu..di sana letaknya makam nabi muhammad..so datang di hotel kami tarus kana bagi makan..and lepas atu kami naik ke bilik masing2..kami kana bagi tingkat 12..masa kami mandi and siap2 kan solat asar..tiba2 pintu kami mcm kana tolak and tabuk kami tebuka dengan kasar..orang sebalah kami mengatuk pintu kami membagitau ada alarm emergency berbunyi..so nda kami dapat mencapai apa2..yang calinya..aku sampat membawa beg ku yang damit atu..isinya makanan plng tu haha..beg basar ku tinggalkan..namanya jua emergency ah..nda lagi tau apa kan di buat..so cuba kamu bayangkan..kami turun dari tingkat 12 ke ground floor..ya ALLAH..tuhan saja tau..turun pakai tangga lagi tu haha..udah kami sampai di ground floor atu..orang2 di sana mcm nada papa berlaku..rupanya tingkat atas sekali atu saja yang tekana ribut pasir.uuuhhhh..naleh saja kami turun pakai tangga haha..iatah cali banar eh..tangahku ketawakan aku..aku membawa beg makanan ku ah..hahaha..dugaan banar eh..hehe..so naik tah kami semula dengan ngaleh and ketawa2..cali cali..orang lain nda jua sibuk..haha..malam atu sampat kami jalan2 di sekitar madinah atu..i miss ayam percik nya sana ah..nyaman berabis nyamu..bah atu saja dulu tentang di madinah..nanti lagi menyambung..saaaaalaaaaaaaaaamm





No comments: