Thursday, June 26, 2008

home sweet home

akhirnya balik jua ku ke brunei ani..tanah tumpah darah ku yang tercinta..walaupun ku rasa stress bila balek ke brunei ani,tapi apakan daya, sini tah ku di lahirkan dan insyallah akan di matikan di sini..amin..اللهم اختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة .. atu yang manusia di dunia ani harapkan..supaya di matikan dengan keadaan yang baik..mudahan aku tergolong dalam golongan orang2 yang mati dalam beriman.. yeah..its was really fun vacation..full of new experience..datang ke kota jakarta yang penuh dengan kemacetan kereta..kemacetan manusia..dan sebagainya..tapi sekali sekala siuk jua merasa negara yang padat macam atu..siuk berabis..pengalaman berharga..aku berangkat ke jakarta via kota kinabalu via labuan..so banyak kali transit..tapi nda apa..iatah yang siuk nya tu..adventure..from 18th june until 24th june..
wajah orang susah hati menunggu kedatangan 2 orang puteri hehehe

18th june 2008(muara-labuan)

aku bangun awal pagi atu, tapi yang sebenarnya aku nda tidur malam atu..bejaga sampai pagi..hehe..aku andangnya kalau kan belayar atu nda tah ku betidur tu..so pukul 6 30 betolak ke perlabuhan muara..so datang sana awal sikit..pukul 7 udah ku sampai di muara..tapi my 2 frens alum jua datang2 hehe..kaget ku udah..pasal pukul 7 30 kapal kan bejalan..so dengan menebalkan muka ku lambai2 ke kelasi kapal atu..minta kasihan..ku minta tolong supaya dorang menunggu kami 3 orang..thank god durang datang pukul 7 35 and baik jua durang masih lagi memunggah2 beg ke ferry..so akhirnya sampai jua masuk ke feri and yang sedihnya kami duduk asing2an..sorang tepelanting ke dapan..sorang di tangah and sorang di belakang hehe..iatah risiko nya kalau akhir datang..tapi nda apa bah..yang penting selamat masuk dalam feri..mun kana tinggalkan tu..gerenti
terpahat lagi satu sejarah hitam dalam hidup ku( chewah..marah tah si mar and si mah ni hehehe)..dont worry girls..gue gak kapok kok jalan ama kamu hehehe..so datang ke labuan pukul 9 30 pagi..makan dulu pagi atu..then menunggu2 di terminal untuk masuk ke kapal menuju kota kinabalu..

18th june 2008(labuan-kota kinabalu)

betolak pukul 1 petang dari labuan menuju kota kinabalu..satu hal lagi yang terjadi..beg si mar tekunci and she lupa apa unlock code nya hehe..so dalam pada kami duduk menunggu feri atu beungkayah tah ia mencari2 code nya..akhirnya..bejumpa jua ia code nya atu hehehe..dalam feri atu biasa lah..memurancah saja
keraja kami..kami lagi duduk dapan2 banar..hehehe..boring plng 3 jam dalam feri..tapi apa boleh buat..berjuang demi untuk sampai ke jakarta hehehe..kuatkan semangat..kul 4 kami datang di kota kinabalu..before kami ke airport kk..kami mencari hotel dulu untuk kami bemalam lepas balek dari jakarta on 23th june..so awal2 booking..then pukul 5 atu kami ke aiport..so naik teksi(driver teksi ani orang batak(indonesia) so kalau orang batak ani cakap nya cali hehehe..teikut2 tah ku jua cakap orang batak..takut ku driver atu terasa..kir nya aku menyelurukan cakapnya hehehe)..so datang airport kami makan malam lagi..menunggu sampai pukul 8 untuk terbang ke jakarta..kota macet hehehehe

aksi dalam pesawat hehehe

TO BE CONTINUE

1 comment:

Azri Ahmad said...

why to be continued?~ ohh man~ siuk sudah! haha bah sabar2 saja tah.kesian ehh paksa kamu cari code a2.lalah mencuba satu2. see~ thats why im glad ur safe.banyak bah trip mu a2..ingau ku banar ehh~ :S but ur here~ safe and sound! (Y) great! so my preasent inda jadi waste. haha nada deh, just glad dude ur safe!