Thursday, August 27, 2009

kesihatan

Selamat berbuka puasa bagi umat islam di negara Brunei Darussalam.Bagi umat di negara-negara yang belum berbuka puasa, teruskan jihad sampai menuju jam berbuka. Alhamdulillah,syukri bi nikmatillah, dengan nikmat nya dapat lah diriku bernafas dan meneruskan perjalanan hidup. Hari ini sudah 6 hari rakyat Brunei Darussalam berpuasa.setakat ini tiada masalah yang saya hadapi. Hari ini tadi ada rombongan dari staff pusat kesihatan Nichanath Massage service datang ke sekolah untuk memberi khidmat mencheck kesihatan guru-guru di sekolah. Jadi untuk tidak melepaskan peluang,saya sendiri telah dengan rela hati(tapi hati berdebar-debar) untuk mencheck kesihatan ku. Memang tidak ku nafikan..walaupun badan sehat macam saya ani,nda mustahil banyak penyakit di dalam badan. Pada mulanya memang terkejut dengan keputusan yang saya dapat,tapi setelah di terangkan oleh pakar kesihatan berkenaan,agak kurang lah juga tekanan yang saya hadapi.mula-mula tu takut,sebab banyak bacaan dalam badan saya di tahap yang tinggi,hanya terdapat 5 sahaja yang lulus. 7 daripadanya gagal dalam kesihatan. :( hopefully aku dapat menjalankan ibadah puasa dengan kesihatan yang mengizinkan . Ameen
Bacaan dalam badan ku melalui computerize hehe..belum di tahap bahaya..yang di tanda betul tu berada di dalam tahap yang sehat..yang tak di tanda tu berada dalam bacaan yang tinggi..so saya di sarankan memperbanyakkan olahraga :) doakan kesihatan saya .Saaaaalaaaammmmmm

No comments: