Saturday, August 22, 2009

life is a journey


sebagai manusia biasa,aku memang tak terlepas dari melakukan kesalahan.baik yang di sengajakan maupun yang tidak di sengajakan. jadi bagi siapa2 yang merasakan dirinya teranaiya atau pun terluka gara-gara sikap ku,percakapan ku,perbualan ku,kata-kata ku,ulah ku,fe'el ku dan sebagainya.dari hujung rambut hingga ke hujung kaki, aku memohon beribu kemaafan..andai dapat masa dapat di kembalikan,andaikata hari dapat di ulang, andai kata zaman dapat di balikkan semula pada awalnya..akan ku jaga seluruh hati,perasaan keluarga,kawan-kawan,sahabat2,rakan taulan,kenalan-kenalan dan seseiapa saja yang mengenali diri ini daripada terluka..akan ku jaga hati mereka seperti aku menatang minyak yang penuh. Dan yang paling aku kesalkan adalah..kesalahan ku di depan Allah subhanahu Wa taala..diriku amat menyesali akan perbuatan-perbuatan yang telah aku lakukan..Ya Allah.terima lah ibadah hamba mu yang hina ini,jauhkan diriku dari kehitaman hati, kebusukan perasaan terhadap hamba-hamba mu yang lain..berilah aku peluang untuk melalukan taubat sebelum kau memanggil ku berhadapan denganmu ya Allah..Aku tidak menyalahkan akan kedua orang tua ku yang telah medidik aku dari sejak aku didalam kandungan ibu ku yang tercinta,didikan kedua orang tua ku amatlah besar dan bermanfaat dalam hidupku,aku menyalahkan diri ku yang hanya begitu hanyut di dalam lautan keseronokan duniawi ya Allah. Aku beruntung kerana mempunyai orang tua yang begitu prihatin terhadap kemaslahatan anak-anaknya,memberi didikan dunawi dan ukhrawi..Ya Allah limpahkan rahmat mu keatas orang tua ku,sahabat-sahabatku,rakan-rakanku,keluargaku dan semua orang yang mengenali diri ini ya Allah..moga setelah kami di panggil mengadapmu ya Allah..engkau golongkan kami berada bersama-sama dengan orang yang solihin dan solihah..masuk kan kami dalam jannah mu ya Allah..Tuhan yang maha mendengar dan penerima taubat.. wallahua'lam .. saaaalaaammmmm

No comments: