Wednesday, September 23, 2009

Selamat Hari Guru

Salam dan selamat sejahtera. Brunei hari ini merayakan hari raya ketiga berbanding malaysia, indonesia dan juga singapura yang telah lebih dulu merayakan hari kemenangan ini sehari lebih awal dari brunei. 23hb September merupakan tarikh bersejarah bagi rakyat Brunei khususnya kerana hari ni merupakan hari keputeraan Almarhum Begawan iaitu Ayahanda kepada Sultan Brunei masa ini Sultan Haji Hassanal Bolkiah. Setelah kemangkatan Almarhum Begawan, untuk tidak terus melupakan tanggal 23hb September itu, Kerajaan Brunei telah bersetuju untuk menetapkan setiap tanggal 23hb September di jadikan sebagai Hari Guru, ini juga merupakan cara kerajaan Brunei mengenang jasa Almarhum yang telah banyak menaikkan nama Brunei di persada Antarabangsa. Oleh sebab itu, Kerajaan Brunei mengambil tarikh tersebut sebagai memperingati jasa Almarhum Begawan. Di sini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat hari guru kepada semua ustaz dan usatazah yang telah banyak menabur jasa dan bakti serta memberi didikan yang amat berguna sampai saya berjaya. Jasa-jasa Asatizah semua tidak dapat saya lupakan sampai nyawa terpisah dari badan. Begitu juga dengan semua rakan-rakan saya yang seangkatan dengan saya, didiklah anak bangsa Brunei menjadi generasi yang berguna. kerana Tunas bangsa ini lah yang akan menggantikan kita di masa akan datang. SELAMAT HARI GURU..Salam...

No comments: